Leren communiceren

23 februari 2014 - Surrey, Canada

Ondertussen is het al mijn 5e maand in Canada en het blijft een ervaring om nooit te vergeten! Nu ik ondertussen zo druk bezig met met mezelf 'sign language' aan te leren kreeg ik gisteren de kans om met een vriend naar housewarming party van een doof koppel te gaan, en wat een onvergetelijke en unieke ervaring was het! Aangezien er slechts een vier-tal horende gasten waren was de enige communicatie mogelijkheid het gebruik van gebarentaal. In het begin was ik in grote paniek, omdat ik nog maar enkele dagen echt goed bezig ben met het aanleren van een compleet nieuwe taal. Uiteindelijk heb ik zonder tussenhulp een meer als half-uur durend sign language gesprek gehad met een zeer vriendelijke vrouw die me op mijn gemak stelde en met wie ik veel heb kunnen oefenen. Mijn gebarentaal wordt langzaam aan vlotter en gisteren was de eerste keer dat ik echt in een dove omgeving werd geplaatse en het is een heel nieuwe wereld die opengaat.

SIGN

Verder wacht ik af tot mijn zus Lore op bezoek komt op 3 maart! Nog 8 daagjes tot ze aankomt in Canada en hier (slechts) een week doorbrengt en mijn aankomende 20e verjaardag mee komt vieren!

Ondertussen heeft de sneeuw zich een weg teruggevonden hier, alweer de 2e dikke winterperiode.

SNOWDOOR   Walk Snow   Snowfriend   Snow in Surrey Cr

Dus dat is een beetje wat er zich op het moment afspeelt in het prachtige Canada

tumblr_n1d8phsv6a1trn5wfo1_1280

1. Luc:
    25 februari 2014
    hoe zegt ge in gebarentaal: "sjiek is mich dèt"?
  2. Mama:
    28 februari 2014
    weer een levenservaring rijker...