De eerste werkdag...

7 januari 2014 - Aldergrove, Canada

Ondertussen woon ik al meer als 3 maanden in het prachtige Canada door mijn Working Holiday Visa. Uiteraard kan ik hier niet zolang blijven als gepland zonder werk. En na een hele tijd zoeken is het morgen eindelijk zover! Mijn ALLEReerste werkdag in Canada! Juist dat ik in de periode van mijn laatste centjes zat, ben ik aangenomen, juist op tijd om mijn verblijf nog wat te verlengen dus!

Van woensdagen tot zondagen is het hard werken van 14u30 tot 22u30, om vervolgens op maandagen en dinsdagen vrijaf te krijgen. Zware dozen uitladen, verplaatsen en uitpakken in een zwaar en snel tempo. T'is te hopen dat ik het uithoud. Naast de grote hoeveelheid blijdschap die ik voel nu ik eindelijk werk heb, komt er ook een zekere hoeveelheid zenuwen en angst bij kijken. Het is zeer uitdagend en zwaar werk, en er zijn verschillende personen die het blijkbaar maar 1 dag volhouden in het warenhuis waar ik morgen terchtkom... Maar uiteraard zal ik beter mijn best doen dan ooit te voren, omdat ik eindelijk een kans heb gevonden om hier te blijven. Moest het toch niet lukken, dan heb ik nog een sollicitatiegesprek binnenkort bij een bouwbedrijf, en ondertussen blijf ik cv's uitdelen om een job te vinden waar ik ook wat plezier aan zou kunnen beleven.

Spannend dus!

1. Luc:
    7 januari 2014
    Allez hup! Dit is toch alweer gelukt!