Mijn eerste week in Vancouver en omstreken!

1 oktober 2013

Het is alweer dinsdag, wat wil zeggen dat ik nu een hele week in Canada heb doorgebracht! Het voelt alsof ik echt al veel heb gedaan in deze ene week: naar hier gereisd, verblijf gezocht, verblijf gevonden, werk gezocht, superveel plaatsen bezocht in Vancouver en omstreken en ga zo maar voort.

Ik ben toch al op redelijk veel plaatsen geweest buiten Vancouver zelf: Surrey, Coquitlam (waar ik op het moment woon), Burnaby, Aldergrove enzovoorts. Ook heb ik echt leuke mensen leren kennen!

Op het moment is het nog zoeken naar een job maar ondertussen zijn er al wat meer CV's uitgedeeld, volop afwachten op antwoord dus! De afgelopen 2 dagen waren echter onbeschrijflijk! Toen ik eerst CV's ging uitdelen leerde ik via een goede vriend van mij hier een jongen van dezelfde leeftijd als mij kennen: Amar, die namelijk doof is. De eerste dove persoon die ik ooit gekend heb, dus ik ga zeker proberen gebarentaal te leren, of toch een beetje om fatsoenlijk te kunnen communiceren, wat ik nu door middel van een vriend moet doen, die vertaalt voor mij, of via sms.

Gisteren heb ik voor het eerst de Seabus genomen naar een ander deel van de stad en had ik een ongelooflijk uitzicht op downtown Vancouver! De foto is wazig getrokken, dus het stelt niets voor bij het werkelijke uitzicht! Enkele minuten heb ik geen woord kunnen uitspreken, zo mooi!

SAM_0600

Daarna zijn we nog naar een restaurant geweest omdat een vriend hier daar mensen kent, kon the waitress ons gratis koffie geven en supergoedkope hamburgers! Ook alweer nieuwe mensen leren kennen! En dan ben ik blijven maffen bij een vriend omdat ik zolaat hier niet wou thuiskomen en iedereen wou wakker maken. Vandaag heb ik direct opnieuw de Seaubus genomen en ben ongeveer een half uur blijven staan op diezelfde uitzichtplek. Dan eens over de markt gelopen, naar de cinema gegaan, en in Metrotown rondgehangen. Het mag er ook al eens rustig aan toe gaan!

Waar ik voor de rest echt naar uitkijk is om binnenkort eens naar de United States te rijden, Seattle of zo, gewoon om te kunnen zeggen dat ik in de States geweest ben!

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik echt wil beginnen werken, maar voor de rest is het hier zo goed dat ik nooit meer weg wil! Week 1 zit er dus op, en ik heb het gevoel dat de resterende maanden supersnel om gaan vliegen

1. Ornella:
    2 oktober 2013
    geniet, geniet, geniet en sla zoveel mogelijk op
    grtjs o en e
  2. Thonissen margriet:
    2 oktober 2013
    Amai Tomas. Is dat die stille jongen (man)? Ik ben heel erg blij voor je en geniet steeds van je verhalen. Met die ingesteldheid van jou ga je binnenkort een toffe aanbieding krijgen.