Over het vinden van een woonplaats, organisch leven, en poutine

27 september 2013 - Aldergrove, Canada

Het vinden van een woonplaats voor oktober bleek uiteindelijk een succesvolle zoektocht! De vrouw die mij een kamer verhuurt vanaf zaterdag heet Cherry, een super vriendelijke vrouw die enkel organisch kookt en supergezond leeft (goed nieuws voor mama dus).

Ondertussen heb ik ook een nieuw typisch Canadees gerecht ontdekt, poutine genaamd: frieten overgoten met gesmolten kaas en vleessaus, en naar keuze nog iets erop. Ik had dus frieten met gesmolten kaas, vleessaus en chili con carne erbij. Heerlijk!

SAM_0417

Zaterdag heb ik dus een nieuwe woning, en voor na oktober heb ik al een roommate gevonden! Ondertussen slaap ik 2 nachten in het gezin van een vriend, waar ik me ongelooflijk goed voel, supervriendelijke mensen! Ik ben nog niet helemaal gewend aan het feit dat ik in Canada ben, maar ik voel me super super goed! Ondertussen zit ik al niet meer in Vancouver, maar in Aldergrove.

Vandaag ga ik een social insurance number aanvragen, noodzakelijk om te kunnen werken, en een bank account openen, en dan mijn cv opstellen. vanaf morgen ga ik dus uitgebreid vragen waar ze mensen willen aannemen, liefst in een boekenwinkel of in een muziek of film winkel.

En zo gaat het Canadese avontuur door!

Een Vancouverite in wording

Tomas

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade